Best Western Jail - Reisverslag uit Monterrey, Mexico van Iris Post - WaarBenJij.nu Best Western Jail - Reisverslag uit Monterrey, Mexico van Iris Post - WaarBenJij.nu

Best Western Jail

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

07 Augustus 2014 | Mexico, Monterrey

Hola a todos!

Alweer 5 nachten verblijf ik samen met Iness en Dedde in hotel Best Western, wat me nu zo ongeveer de neusgaten uitkomt (het hotel). Daarover straks meer.. De reis is eigenlijk heel goed verlopen, op iets meer dan een uur vertraging na. We vertrokken vrijdag ochtend 7:30 uur in Deventer en kwamen vrijdag op zaterdag nacht rond 2:30 uur, nieuwe tijd, aan in het hotel. Na de 26-uur durende reis werden we geheel in Mexiaanse stijl opgepikt door Alan, Iness' Ibuddy. De weg was net een buikschuifbaan, want het regende en onweerde, wat ook wel een erg mooi gezicht was in de bergen.

Voor degenen die geen idee hebben: iedereen wordt gelinkt aan een Mexicaanse buddy, die je helpt bij eigenlijk alles wat je nodig hebt. Mijn Ibuddy heb ik pas 1x gezien, maar iedereen staat hier voor je klaar!

Zo zijn we zaterdag opgehaald door Alan om met een groepje internationale studenten op huizenjacht te gaan in San Pedro. Dit is de wijk waar de meeste buitenlandse studenten (gaan) wonen en wordt ook wel de 'fancy neighbourhood' genoemd. Hier werden we opgewacht door Luis, die niet kan stoppen met zeggen hoe gelukkig hij is dat we er allemaal zijn, super grappig! Het eerste huis was, volgens hem, meteen één van de betere opties. Op het eerste gezicht een modern huis met zwart, witte buitenmuren & dakterras (alle huizen hebben hier super schattige kleuren btw). Zowel deze als het 2e huis waren redelijk donkere hollen en we knapten af bij de dode vogel in de slaapkamer van huis 2.
Uiteindelijk hebben we ons droomhuis (+ dakterras) gevonden in een complex met 29 kamers, die zijn verdeeld in kleine huisjes. Wij delen de keuken met z'n drietjes en hebben allemaal onze eigen badkamer. Enige puntje is dat het pas de 15e klaar zou zijn, aangezien het wordt gerenoveerd en alles dus nieuw(!!) is.
We zijn al aantal keer wezen kijken en blijkbaar heeft dat de mannen harder laten werken, want we kregen net te horen dat onze kamer waarschijnlijk zaterdag al klaar is en de benedenverdieping pas volgende week in plaats van afgelopen maandag.
Het is op loopafstand van UDEM (Universidad de Monterrey) en het kost geen drol: 3500 pesos oftewel 197 euro nog wat.

's Avonds zijn we naar een huisfeestje geweest. Weer nieuwe mensen ontmoet en het worden er steeds meer waardoor ik vaak word herinnerd aan mijn vergeetachtigheid. Als het maar gezellig was en dat was het =).

Veel tekst, maar ben al bij dag 2..

Zondag hebben we de bewoonde wereld opgezocht samen met Beto en George (Mexicaanse & Duitse kerels uit het hotel), waarmee we richting shopping mall en voor 3,95 naar 'Dawn of the Planet of the apes' zijn geweest. Ons hotel is namelijk omringd door wegen, fietspaden kennen ze niet en er langsheen lopen levert een hoop getoeter, gefluit en gezwaai op. Ze kijken je ook al bang aan als je het hebt over fietsen zonder handen, haha, super schattig!
In ieder geval, we zijn behoorlijk afhankelijk van anderen, omdat je overal met de auto of taxi naar toe moet, voelt een beetje opgesloten en we willen gewoon heel snel naar een eigen plekje verhuizen!

Maandag hebben we ons verveeld in het hotel en uiteindelijk nog een keer naar de shopping mall geweest om wat alcohol in te slaan die we uiteindelijk niet meer nodig hadden, omdat we spontaan een avondje met Julio (zeg: Goelio (Ibuddy)) + Fransman naar een bar gingen om wat typische Mexicaanse biertjes uit te proberen.

Gister hebben we alvast een rondje op school gedaan en het is echt HUGE: sportvelden, parkeerplaatsen, véél parkeerplaatsen, Starbucks, Apple store, 7/11 (mini supermarkt die je overal tegenkomt, typisch Amerikaans), cafetaria, gebouwen, en de campus om te wonen).
Op het terrein van de universiteit mag sinds dit semester niet meer worden gerookt en ook niet op de campus. Hier gelden strikte regels en dat is ook één van de redenen dat ik in de wijk 'los Sauces' ga wonen.

FF volhouden, bijna klaar..

Vandaag was de eerste introductiedag met een dikke temperatuur van 38 graden. We kregen een rondleiding, nieuwe informatie en 's middags moesten we een Spaanse toets doen om te zien op welk level je zit. Alles van afgelopen jaar Spaans was al redelijk ver te zoeken, maar het komt er op neer dat ik intermediate Spanish ga volgen.
Verder ga ik drie TV-vakken volgen en heb ik gekozen voor Cultural Antropology, welke ik waarschijnlijk ga inruilen voor een vak uit 'departamento arquitectura'. Het gebouw is geweldig en als je de foto's ziet snap je waarom. Enige punt is dat de les in het Spaans wordt gegeven.
Ik kan nog geen normaal gesprek voeren, maar ik wil het leren en ik denk dat ik het maar gewoon moet doen..

Vanavond zijn we naar 'Plaza de fiesta, San Agosto' geweest. De plek waar gisteravond een meeting (lees: feest) was met de meeste internationale studenten. We hebben een salade + roze/paarse/groene nacho's gegeten en de lekkerste cocktails ever gedronken. Zeker een plek waar we vaker heen zullen gaan! Het eten is hier in Mexico super smaakvol. Alles is zouter, zoeter of pittiger, maar daar kan ik wel aan wennen.

Ik ben nu al zo'n twee uur bezig met dit bericht, omdat me steeds weer dingen te binnen schieten, maar ik moet het hier bij laten. Iness en Dedde proberen te slapen en dat zou ik ook eens moeten gaan doen. Morgen introductie dag 2!

Kusjessss xxxx



  • 07 Augustus 2014 - 09:10

    Nynke:

    Hihi klinkt zo super leuk allemaal Iris!!!!

  • 07 Augustus 2014 - 11:03

    Jaapie:

    Sounds freakin awesome pop!! Ben heeeul erg benieuwd naar je volgende verslag;) we skypen/facetimen snel weer:) kusje

  • 07 Augustus 2014 - 16:42

    Maud:

    Super leuk schatje! Je zit daar zo te lezen wel op je plek!! Enjoy xxxx

  • 07 Augustus 2014 - 16:49

    Rowie:

    Aaah zo leuk om te lezen hoe je daar lekker aan het genieten bent! Ik wil ook warmte, cocktailtjes en gekleurde nacho's!! Maaaar het is je gegund liefie, geniet ervan! Wij missen hier wel een vierde vriendinnetje hoor en willen ook skypen xxxxxx

  • 08 Augustus 2014 - 15:18

    Inge:

    Ah Irii het klinkt echt te leuk! Geniet ervan!! XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Monterrey

Iris

Actief sinds 29 Juli 2014
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 9854

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 11 Januari 2015

Mexico

Landen bezocht: